TOP 経理 求人情報詳細

求人情報詳細

この求人情報をクリップする

職種名Billing Center Manager(TAK1081)

更新日 2020/06/22

企業PR

当社は、1992年にフランスにおいてダイレクト(通信販売)チャンネルによる自動車保険の販売を開始。以後、ネットワークをイギリス、ドイツ等に広げ、規制緩和のすすんだヨーロッパにおいてダイレクト保険のリーディングカンパニーとして経験を積んできました。
日本では、1999年に本格的な活動をスタート。きめ細かなマーケティングから生まれる新しい発想を取り入れています。お客さまのパートナーとして、一人ひとりのパーソナルなニーズにお応えします。

職 種 経理
業 種 【金融・保険系】
損害保険
事業内容

損害保険業

仕事内容

1.Product owner for customer and call center interface managing customer journey related to monetary transactions (e.g. premium payment), leveraging latest technology

・Understand current billing center definition and (Guidewire solution for premiums) defining the vision of billing center
・Managing and prioritizing product backlog
・Ensure development team understand the backlog
・Design and develop functionality that will ensure better customer journey as well as process simplification
・Being a primary liaison between the team working on billing center from different divisions and stakeholders

2.Premium collection control and accounting
・Monitor the daily premium collection process (Direct debit, credit card, CVS, etc)
・Reconcile premium collections with banks account movements
・Validate the proper accounting of premiums related posting (premium issued, premium collected, suspense accounts, premium cancelled, etc)

応募資格

Experience
Prior experience in accounting-related positions is a plus
Prior experience in Insurance industry is a plus
Prior experience in accounting/ audit firm is a plus

Qualifications (incl. Education)
Bachelor or Master’s Degree in Management/Business or related academic field

Technical skills
・Understanding of J GAAP accounting and their interpretation (equivalent to Nissho bookkeeping second grade)
・Advanced English Communication skill (Email and basic verbal communication)
・Strong command of Microsoft Excel. Can handle large amount of data
・Good understanding of Data structure and system flow
・Good analytical and problem solving skills

Behavioral skills
・Proactiveness
・People management
・Pay attention to details
・Positive mindset
・Flexibility and appetite to learn
・Good communication skills. Ability to make people in different fields understand (IT, Data, Operation etc,) the tasks and their priority

Language skills
Japanese: fluent
English: advanced

【その他】
・大卒以上
・35歳〜46歳位が望ましい

勤務地 関東 (東京都)
勤務時間

9:00〜17:30 実働 7.5時間 在宅ワーク制度あり

福利・厚生

社会保険完備、退職金制度、財形貯蓄制度、持株制度

休日・休暇

土・日曜、国民の祝日、年末年始(12月31日〜1月3日)、有給休暇、慶弔休暇ほか

所在地 東京都
設立・創業 1998年6月
従業員数 874名
資本金 172億2100万円
担当者名 高盛 克彦
部署名 人材開発事業部
電話番号 03-3556-5157
メールアドレス takamori@careernetwork.co.jp

この求人情報をクリップする

応募フォーム

必要項目をご記入の上、確認ボタンを押してください。

※印は必須項目になります。

例:山田 太郎(全角)
例:ヤマダ タロウ(全角)
選択してください。
    
以下より選択してください。
日生
例:162-0843(半角数字)
-

以下住所を記入してください。
例:03-0000-0000("-"ハイフン付、半角数字)
例:info@careernetwork.co.jp(半角英数)※携帯不可
確認の為、もう一度入力してください。
正確にご記入ください。
以下より選択してください。
以下より選択してください。
出来る限り詳しくご記入ください。
出来る限り詳しくご記入ください。

ファイル添付も可能です。(サイズはあわせて500kbまで)
履歴書がございましたら添付してください。
(サイズはあわせて500kbまで)
その他添付ファイルがございましたら添付してください。
(サイズはあわせて500kbまで)

上記の内容で宜しければ、「確認」ボタンをクリックしてください。

  

キャリア・ネットワーク 人材コンサルタント募集

当サイトはSSLにより暗号化
されておりますので、
安心してご利用下さい。