TOP 経理 求人情報詳細

求人情報詳細

この求人情報をクリップする

職種名IFRS(国際会計基準) 経理担当エキスパート(TAK1298)

更新日 2021/07/16

企業PR

当社は、1992年にフランスにおいてダイレクト(通信販売)チャンネルによる自動車保険の販売を開始。以後、ネットワークをイギリス、ドイツ等に広げ、規制緩和のすすんだヨーロッパにおいてダイレクト保険のリーディングカンパニーとして経験を積んできました。
日本では、1999年に本格的な活動をスタート。きめ細かなマーケティングから生まれる新しい発想を取り入れています。お客さまのパートナーとして、一人ひとりのパーソナルなニーズにお応えします。

職 種 経理
業 種 【金融・保険系】
損害保険
事業内容

損害保険業

仕事内容

■Lead head-office reporting
・Lead monthly/ quarterly / ad-hoc reporting requirements to head office on IFRS basis.
Understand instruction from the group and make necessary coordination within and outside Finance.
Coordinate with reporting team in Europe as well as other our entities in Japan
・Lead Solvency II reporting. Understand group instructions and make necessary coordination with various teams in Japan.
・Prepare various reports to senior management in Japan as well as to the Group
・Orchestrate information collecting process from various constituencies and validate the accuracy of received information
・Contribute to further improvement of current process – more systemization, digitization, robust straight-through process

■Lead various ad hoc projects, including new IFRS standard implementation
・Contribute to implement new IFRS accounting standards implementation/ adaptation projects including IFRS 17 and 9.
・Support various ad-hoc projects

応募資格

■Technical skills, Job experiences
・Skills:
・Solid understanding of IFRS accounting and their interpretation
・Strong commands of English (Email and verbal communication)
・Strong command of Microsoft Excel and Power Point
・Strong analytical and problem-solving skills
・Experience:
・Prior experience in accounting-related positions is a plus
・Prior experience in Insurance industry is a plus
・Prior expense in accounting/ audit firm is a plus

■Behavioral skills
・Aim to work in an international environment for one of the major insurance group in the world (Group)
・Flexibility and appetite to learn
・Positive mindset
・Good communication skills
・Ability to work as a team
・Results focused

■Language skills
・Japanese: basic (both spoken and written)
・English: advanced (both spoken and written)

【その他】
・大卒以上
・39歳以下が望ましい

勤務地 関東 (東京都)
勤務時間

9:00〜17:30 実働 7.5時間 在宅ワーク制度あり

福利・厚生

社会保険完備、退職金制度、財形貯蓄制度、持株制度

休日・休暇

土・日曜、国民の祝日、年末年始(12月31日〜1月3日)、有給休暇、慶弔休暇ほか

所在地 東京都
設立・創業 1998年6月
従業員数 874名
資本金 172億2100万円
担当者名 高盛 克彦
部署名 人材開発事業部
電話番号 03-3556-5157
メールアドレス takamori@careernetwork.co.jp

この求人情報をクリップする

応募フォーム

必要項目をご記入の上、確認ボタンを押してください。

※印は必須項目になります。

例:山田 太郎(全角)
例:ヤマダ タロウ(全角)
選択してください。
    
以下より選択してください。
日生
例:162-0843(半角数字)
-

以下住所を記入してください。
例:03-0000-0000("-"ハイフン付、半角数字)
例:info@careernetwork.co.jp(半角英数)※携帯不可
確認の為、もう一度入力してください。
正確にご記入ください。
以下より選択してください。
以下より選択してください。
出来る限り詳しくご記入ください。
出来る限り詳しくご記入ください。

ファイル添付も可能です。(サイズはあわせて500kbまで)
履歴書がございましたら添付してください。
(サイズはあわせて500kbまで)
その他添付ファイルがございましたら添付してください。
(サイズはあわせて500kbまで)

上記の内容で宜しければ、「確認」ボタンをクリックしてください。

  

キャリア・ネットワーク 人材コンサルタント募集